marți, 8 noiembrie 2011

Paine si pizza plamadite cu maia naturala, fara drojdie de bere si coapte la cuptorul cu lemne


Salutare brutarilor amatori,

in ultima vreme am fost prins cu ce altceva decat cu..facutul painii. 

Dupa vizita la Bucuresti cand am vizitat brutaria colegului Stefan ( de la care am invatat sa fac maia ) si unde am facut intr-o seara, 70 si ceva de paini, a fost la mine in vizita brutarul englez ( din Franta ), unde am fost eu anu' trecut. Asa ca intr-una din zile, saptamana trecuta, am facut paine cu el ( la 4 maini, ca la pian smile.gif ) pe care ulterior am copt-o la cuptorul de lemne al vecinilor mei ( sa le dea Dumnezeu sanatate )...ce sa zic, cu totul alta paine, mult mai gustoasa ! Desi painea cu faina frantuzeasca facuta la Stefan era foarte gustoasa, cea coapta in cuptorul cu lemne, facuta cu faina de 2 lei, avea un gust specific ce ii dadea o savoare deosebita. 
Am facut si pizza..in total vreo 11 paini si cred ca vreo 20 de pizza. Nu prea am avut timp de poze, ca am muncit, dar am reusit sa surprind cateva cu telefonul si astept sa le primesc pe cele facute de baiatul brutarului cu camera foto. 

Am lucrat cu cea mai ieftina faina posibila ( Clever 650 ) si cu faina bio alba si integrala de la Ferma Topa, ferma pe care am avut bucuria sa o vizitez de curand, cand am fost la Sighisoara.

Painea facuta de englez a iesit mai densa decat a mea ( el a folosit si faina integrala ) si dupa ce am daruit vecinilor cea mai mare parte din productie, aseara am terminat si ultima bucatica din painea coapta miercurea trecuta. Inutil de spus ca era la fel de proaspata si cel putin la fel de buna ca a 2-a zi. Desigur ca el are o mai mare pricepere decat mine in a forma si taia aluatul, ca doar face 300 de paini pe saptamana, dar per ansamblu painea facuta cu faina RO a fost o reusita. Asta in ciuda faptului ca, cuptorul de paine nu mai fusese aprins de 3 ani iar nerabdarea si necunoasterea cuptorului, ne-a facut sa ne grabim un pic la sfarsit si sa bagam painea cand era prea incins. Astfel painea s-a copt prea repede ( in 30' ) si daca o mai tineam se ardea.

Oricum experienta de a face paine plamadita cu maia naturala, fara drojdie de bere, la cuptor cu lemne e fabuloasa si, mie cel putin, imi creaza dependenta si de aceea voi incerca sa o repet cat de des pot. 













Niciun comentariu: