miercuri, 23 noiembrie 2011

Pâine cu cartofi si faină de susan - un fel de pâine cu bere

Dacă aţi citit ultimele posturi, deja ştiţi că zilele astea am folosit foarte mult cartofii la plămădirea diverselor pâini sau plăcinte pe care le-am făcut. În acelaşi timp, acu' vreo 2 săptămâni, am primit vizita unei " colege " de plămadit pâine cu maia, ce mi-a adus în dar (mulţumesc şi pe această cale) câteva tipuri de faină mai puţin folosite în acest meşteşug. Am primit faină de susan, de naut, de orz şi de cicoare. Acum a venit momentul să creez şi mai mult aşa că am zis să fac o pâine şi cu cartofi şi la care să adaug şi ceva faină de susan.

Ca şi ingrediente am folosit 550 gr. de faină 650, 150 gr. de faină de susan, 200 gr. de cartofi, 500 ml. Apă, 100 gr. de maia, 15 gr. de sare.
Ca şi metodă, am folosit metoda clasică... pe care o puteţi vedea şi la ACEASTA reţeta.

Aluatul s-a comportat foarte bine, foarte maleabil şi plăcut la atingere, a crescut foarte frumos şi relativ repede (în 3 ore ar fi fost gata de copt dar din cauza unei probleme la butelie, eu l-am lăsat puţin mai mult), iar azi am tăiat şi gustat pâinea. Miezul foarte plăcut, pâinea se taie excelent dar... este un pic amăruie. Aşa, aproape ca o bere:)

Şi pentru că eu nu mă dau în vânt după bere, nici această pâine nu este ceva ce aş repeta. Dar, având în vedere că azi am facut supă de usturoi, pâinea asta s-a potrivit perfect. Am mâncat câte o felie si cu smântână, zacusca şi gem de gutui şi gustul amărui aproape nu se mai simte.

E posibil ca cei ce savurează berea, să considere aceasta pâine un deliciu... merită încercat, pentru că atunci când am făcut pâine cu bere, gustul acesteia nu s-a simţit mai deloc... în schimb acum, parcă ar fi pâine cu bere: D



2 comentarii:

jane spunea...

cu mare placere iulian, stiam ca o sa te bucure la fel de mult ca si pe mine "jucariile" astea :)
si mie mi-a iesit amara painea cu susan, si am pus doar 100 gr la 600 faina de grau
daca mai fac (trebuie sa aflu ce proprietati are susanul), o sa pun doar 30-40 de gr :)
vezi ca si cicoare trebuie sa pui putina, ca e si mai amara!

Turtita Fermecata spunea...

Faina aia de susan cred ca e buna pentru tahini si pentru...lapte de susan.
Cicoarea inca n-am folosit-o. Am folosit in schimb naututl, la lipii...au iesit super ( vezi postul respectiv )

Multumesc inca o data !