sâmbătă, 16 aprilie 2011

Mai multe despre maia si in cazul in care inca nu aveti cantar, cateva instrumente online de calculare a greutatii

Tot primesc telefoane de la participantii la atelier, ingrijorati de diversele etape prin care trece maiaua pe care au luat-o de la mine, sambata trecuta, dupa ce o hranesc. Cei mai multi nu folosesc un cantar pentru a pune faina si apa si de aceea le-am recomandat sa foloseasca o unitate de volum pana ce obtin o pasta de consistenta unui piure de cartofi, nici moale, nici tare. Daca nu va descurcati, puteti folosi un instrument online ce va ajuta sa transformati faina si apa din volum in grame, respectiv ml. Un astfel de instrument poate fi ACESTA. Altul mai simplu e ACESTA. A 3-a varianta este ASTA. De acum ar trebui sa va descurcati chiar si fara cantar.

Oricum, nu va panicati daca e ceva in neregula. De obicei, maiaua e destul de iertatoare, numai sa nu-i puneti apa cu clor. Cat despre apa folosita la aluat, eu am folosit de mai multe ori zer, lapte batut, apa minerala carbogozoasa si painea a iesit de fiecare data foarte buna. Diferita, dar de fiecare data foarte buna. Chiar daca se va intampla ca aluatul sa nu creasca intr-o zi ( si se va intampla in mod sigur ), nu va panicati...rezultatul va fi aproape intotdeauna comestibil iar gustul, inconfundabil, ca la toate painile cu maia. 

In alta ordine de idei, astazi am copt cateva paini pentru vecini, da' am facut poza doar la una...celelalte erau cam la fel ;), acu' ma duc sa le duc.





Niciun comentariu: