vineri, 16 decembrie 2011

Placinţi ardeleneşti cu branză şi gem

Deşi am mai făcut placinţile astea, nu am apucat să le pozez că s-au mâncat prea repede. Chiar şi acum, abia am apucat să le fac câteva poze ultimelor 3 bucăţi, cea mare din stânga fiind cu brânză iar celelalte 2 mai mici cu gem de pere - de la bătrânul nostru par ce a dat nişte pere mici dar absolut delicioase.


Ca şi ingrediente am folosit următoarele:

2 ouă (100 gr.), 50 gr. smântână grasă de bivoliţa, 150 ml. Lapte gras proaspăt muls de vacă, 30 ml. Ulei de măsline şi 170 ml. Apă şi 200 gr. de maia dizolvată în acest lichid. Puteţi adăuga sau înlocui şi cu iaurt, lapte bătut, kefir, în aşa fel încât să avem ~ 700 ml. de lichid în care incorporam vreun kg. de faină albă, deci o hidratare de 70%, că la pâine, doar că am folosit şi alte ingrediente. Dacă folosiţi faină integrală sau alte făinuri ce absorb mai mult apă, ajustaţi cantitatea de lichid în funcţie de acestea. La fel dacă adăugaţi şi ceva seminţe (au am pus mac şi în şi am simţit că trebuia mai mult lichid.

Omogenizaţi bine totul, lăsaţi o juma' de oră să se odihnească, apoi formaţi o bilă pe care o lăsaţi la dospit câteva ore bune, în funcţie de temperatură din camera de dospire.

Apoi formaţi biluţe mici, că la lipiile de aici... pentru tigăiţa mea eu le-am făcut de vreo 80 de gr.pe care le întindeţi cu sucitorul, puneţi compoziţia întinsă pe lipie (diferite brânzeturi dulci sau sărate, gem sau ce vă mai trece prin cap), apoi închideţi plăcintă că o calzone sau ca un mic "portofel" după care mai daţi cu sucitorul de câteva ori ca să aplatizaţi un pic plăcintă şi s-o mai întindeţi.


Coaceţi pe o plită încinsă (data viitoare o să încerc şi la cuptor), dacă vreţi puteţi pune şi un capac, apoi savuraţi-le că gustare, mic dejun, în loc de sandwich la şcoală sau servici.


Poftă bună!

4 comentarii:

jane spunea...

exact din astea am tot facut si eu de vreo trei zile-ncoace! :))
le-am umplut cu branza de burduf, mmm, o minunatie!

Turtita Fermecata spunea...

Da, tre' sa pun si eu mana pe niste branza de burduf ;)

Apa.Faina.Sare. spunea...

se pare ca ne-a prins pe toti febra placintelor! :)) pofta buna!

Turtita Fermecata spunea...

E-adevarat, poate pentru ca e iarna ?