vineri, 9 decembrie 2011

Cuptoare de paine - partea I

De când suntem aici, de fapt de mai demult, de când am început să fac pâine, dar cel mai mult de când am făcut pâine în cuptorul de pâine al lui nea Mircea (despre care am postat aici un articol), o mare parte din timp gândul îmi zboară la ziua când voi putea să coc pâinea în propriul nostru cuptor cu lemne. 

Am contactat o grămadă de constructori de astfel de cuptoare, din România şi din alte ţări cu tradiţie şi am avut oferte de preţuri care pleacă de la câteva sute de euro şi ajung la...60.000 de euro. Asta ar fi varianta în care ţi-l construieşte un meşter profesionist. Însă în căutările mele am găsit o mulţime de resurse în care pasionaţii îşi construiesc singuri cuptoarele pentru pâine şi pizza. Dintre toate mi-au atras atenţia câteva în care făuritorii acestor cuptoare îl construiesc... în câteva ore şi coc în imediat, cu rezultate destul de bune.

Vă pun şi vouă aici link-urile către aceste resurse alături de un alt link de unde puteţi descărca o carte care va învăţa cum să construiţi singur un astfel de cuptor. Sper să folosească cuiva şi să vedem construite cât mai multe astfel de cuptoare în care se vor coace pâine alături şi alte bunătăţuri.

The 1 Hour Brick Oven 

oven in light


2 hour brick oven













The Bread Ovens of Quebec, by Boily and Blanchette




( cuptor la a carui constructie am ajutat si noi in 2010 in cadrul unui workshop organizat de d-na Ileana Mavrodin la Casa-Verde de la Sasca Romana )


5 comentarii:

sakura spunea...

Al 3-lea mi se pare cel mai cel. Parerea mea de incepatoare .. :)

Anul asta a fost si sotul meu la CasaVerde. ce mi-ar place sa ajung si eu candva.

aaa, sa nu uit. Ai la mine pe blog o leapsa. Sper sa iti placa si sa o preiei. Abia astept sa vad lista voastra de cadouri ;)

Anonim spunea...

Salut,
www.piatrasilemn.ro

Florin

Turtita Fermecata spunea...

@sakura..iti doresc sa ajungi candva la Casa Verde, mai ales ca acum este intr-un stadiu mult mai avansat decat anul trecut.
In ceea ce priveste lista mea de cadouri...hmmm, eu nu prea am astfel de dorinte...tot ce vreau e sa fim sanatosi si sa avem putere sa le putem duce pe toate, cum sa pun asta intr-o poza ?

@Florin, stiam site-ul...mesterul are lucrari foarte frumoase si-mi plac si sfaturile si indrumarile de acolo. Felicitari !

Gradinahobby spunea...

Imi plac modelele de cuptoare care le-ai aratat,dar cel din sud ,testul de copt ,nu l-am gasit in materialele tale.
La bunici ,mamaia numai asa cocea painea si alte minunatii.
Este simplu si iese o paine deosebita la gust.
http://olteniaistorica.blogspot.ro/2009/06/testul-un-arhaic-cuptor-mobil-pentru.html
Succes in tot ceea ce faci!

Turtita Fermecata spunea...

Da, am cam neglijat testul...eu am tot cautat sa cumpar unul si inca nu am gasit ( de vreo 2 ani )

Multumesc frumos !