miercuri, 9 noiembrie 2011

Poveste de brutar, ep. 1 - azi, Brutaria lu' Stefan si Irina din Bucuresti

Cu ocazia unicei mele vizite la Bucuresti de cand suntem aici, am avut bucuria sa vizitez una din putinele brutarii din Bucuresti care face paine fara drojdie de bere, doar cu maia. 

I-am cunoscut astfel personal pe Stefan - brutarul si pe Irina, sotia lui, cea care mestereste tartele de la Tartelier. Ei au deschis de curand in Bucuresti acest loc minunat, loc in care se plamadeste painea cu maia si unde impreuna fac cateva zeci de paini pe zi, tarte si alte preparate, toate cu faina organica din Franta, ceea ce da un gust deosebit bunataturilor facute la Tartelier

Pentru cei ce nu stiu, ei sunt si in spatele unui alt site ce contine reteta de maia dupa care am facut si eu maia prima oara, acum cativa ani. Nu vorbisem cu Stefan niciodata, doar am comunicat putin prin intemediul unui forum de discutii.
Acum, ca tot am ajuns la Bucuresti, era musai sa-i fac o vizita. Stefan a fost de acord imediat, ba chiar mai mult, spre bucuria mea, mi-a ingaduit sa plamadesc alaturi de el toate painile ce le avea de facut in acea seara ( vreo 70 la numar ).

Ce incantare sa stau de vorba cu oameni pasionati ca si mine, de arta brutaritului si de gatit, in general. Am ascultat povestea lor si am descoperit ca au rude la o aruncatura de bat de noi, unde mai vin din cand in cand si unde coc painea la un cuptor cu lemne. 

La Tartelier ei folosesc un cuptor electric cu vatra si malaxor. In timp ce Stefan formeaza painile si baghetele, Irina face tartele si celelalte dulciuri. Sunt o adevarat echipa si in bucatarie / brutarie si in viata. Asa ca daca sunteti din Bucuresti sau in trecere pe acolo si aveti chef de o paine buna si o tarta delicioasa sau pur si simplu sa stati de vorba cu cineva pasionat de brutareala, treceti pe la Stefan si Irina, nu veti regreta!













   
   
   

   
  
   

   

   

  

  

   

Bravo voua si felicitari...continuati sa faceti paine buna si sa educati gusturile romanilor...avem nevoie de asta !

Un comentariu:

Loredana spunea...

Chiar arata intr-un mare fel bucatele lor!