duminică, 17 aprilie 2011

Spring baking

Azi am copt un aluat foarte umed / apos, peste 80%, ca avea si ulei si am incercat sa fac aceleasi tipuri de paine pe care le fac cu aluatul normal - 70 - 75 % apa, adica chifle, grisine, pizza, lipii si bineinteles paine.

Singurul sortiment care e mai bun in varianta cu apa mai putina este lipia...restul au iesit net superioare, in special grisinele, chiflele si painicile. Pizza, am lasat-o un pic prea mult la copt ( ma uitam la Jamie ) si am ars-o putin, dar a fost buna si aia. Painicile, am vrut sa iasa ciabatta, da' nu aveau asa multe orificii si clar, nu asa mari. Oricum, au fost delicioase, moi si pufoase, mai ales ca au fost invelite in felii de caş dulce şi untos si acompaniate de o ceapă roşie si mandra spartă în pumn si mancate in aer liber, la soare. Si pentru ca-s " Home Alone ", am impartit frateste cu catelul Coltz. A fost si el super-incantat.

Cred ca se merita sa incercati un aluat cu mai multa apa...desi e dificil de manevrat, efortul va fi rasplatit pe deplin. Sau poate e cazul sa facem un atelier pentru cei mai avansati, in care sa invatam sa lucram aluatul umed ? 



 

Niciun comentariu: