duminică, 29 mai 2011

Paine traditionala delicioasa cu ceapa verde

Dintr-o ambitie personala si impotriva tututor sfaturilor, in loc sa cumpar arpagic " bun " din import, asta primavara am decis ca o sa iau un soi autohton, de la tarani. Am luat dar s-a dovedit ca era prea mare si ca ceapa care acum e mai inalta de nivelul genunchilor, nu va face capatana ci....floare si apoi seminte, numa' bune de plantat la primavara ca sa fac apoi productie proprie de arpagic din care, in cel mai bun caz, voi avea ceapa de iarna in toamna lu' 2013 - daca intre timp lumea nu se va sfarsi :)
Asa ca vreau nu vreau, tre' sa folosesc cumva ceapa asta, acu' cand inca se mai poate folosi. Si ce mi-am zis io, ce-ar fi sa fac paine cu ceapa verde, ca n-am facut niciodata. Data trecuta cand am folosit ceapa la paine, era ceapa rosie normala ( uscata ) si cei de la Matinalul de pe TVR3, unde am fost invitat atunci, au devorat-o in studio, dupa terminarea emisiunii. Era chiar buna !

Zis si facut...am cules vreo 10 cepe uriase pe care le-am spalat


si apoi le-am taiat feliute grosolane


Apoi le-am calit in tigaie in putin ulei de masline si le-am adaugat in cele 600 gr. de faina integrala cernuta in prealabil.
Am mai pus 100 gr. maia si 525 gr. de apa...mult prea multa, chiar si dupa standardele mele. Aluatul s-a inmuiat destul de mult si datorita cepei asa ca am fost nevoit sa-l impachetez de vreo 2 ori. Apoi l-am lasat mai putin ca deobicei, doar vreo 3-4 ore, pentru ca crescuse destul de mult. 
L-am copt si iata ce a iesit....

...o paine uriasa, delicioasa si pe care e o placere si desfatare sa o mananci doar cu unt sau ulei de masline.

7 comentarii:

irina spunea...

Pfoai, îmi cam plouă în gură! Cred că-i un deliciu! De ficeare dată când intru pe blog la tine mi-e o ciudă că n-am cuptor...!

Na, voiam să te rog: dacă vine și Maria la târg, cu brățări parcă ai zis, trimite-mi te rog o prezentare și câteva poze, ca să pun pe blog... Cât de curând poți, în câteva zile vreau să încep promovarea evenimentului la modul serios...

Mersi!

Turtita Fermecata spunea...

De parca n-ar ploua pe aici aproape in fiecare zi :)

Maria e foarte probabil sa nu ajunga la targ, da' bratarile ei da ( daca mai face, ca inca nu are multe facute ). Asa ca o sa-ti trimit cateva poze si prezentarea lor.

sakura spunea...

Spune-mi de ce mai cerni faina integrala? nu mai bine o lasi necernuta?

Turtita Fermecata spunea...

O cern ca sa se " aereze ", ca cine stie de cand e depozitata. Bineinteles ca taratele care raman in sita le vars peste faina cernuta :)

sakura spunea...

Aha! Bine de stiut. Eu nici macar n-am sita :)
O sa o vantur cu mana

admin spunea...

Eu am descoperit din greseala ca daca ”tund” frunzele de usturoi, cresc si mai vartos atat frunzele cat si capatanile. Si cum imi place la nebunie painea integrala cu verdeturi prin ea, cred ca o sa ma apuc de facut paine cu frunze de usturoi. Deci, pregatesc borcanul pt maia pt 18-19 iunie :)

Turtita Fermecata spunea...

Ce idee geniala treaba cu tunsul...desi vecinii mei sustin contrariul!
Urmatoarea paine cu verdeturi sigur va fi una cu usturoi :)

Sa le mai fac ceva la frunzele alea sau le pun " natur " ?