miercuri, 18 mai 2011

Din nou la treaba, adica la copt paine !

Aseara am reusit sa primesc geamul interior al cuptorului de aragaz, geam pe care-l sparsesem de ceva vreme cu o picatura de apa rece. Bineinteles ca aveam o paine in asteptare, gata de a fi coapta. Ca de obicei, aluatul era mai moale, cu aproape 80% apa si a crescut frumos peste noapte in frigider. 

Am folosit urmatoarea reteta: 
  • 600 gr. faina 650
  • 470 ml. apa de izvor
  • 100 gr. maia
  • 15 gr. sare
Si apoi metoda mea standard: 
  • Cantaresc sarea intr-un ibric  
  • Cantaresc apa ( la temperatura camerei ) peste sare si o las sa se dizolve, mestecand din cand in cand
  • Cantaresc faina si o cern intr-un vas mai larg
  • Cantaresc maiaua peste faina cernuta
  • Adaug apa cu sarea dizolvata peste maia si faina
  • Omogenizez compozitia cu o spatula cateva minute. NU framant, doar amestec / omogenizez, pane se inglobeaza componentele
  • Las vasul acoperit 30' ca faina sa absoarba apa
  • Omogenizez din nou, nu mai mult de 1'
  • Las inca 30' la odihnit
  • Impachetez aluatul prin metoda plic,ca AICI , numai ca eu am folosit faina in loc de ulei
  • Fac impachetarea de cateva ori la intervale regulate de 1h 
  • Framant aluatul - NU mai mult de 1'
  • Pun aluatul la dospit minim 8 ore in frigider 
De dimineata l-am copt, dupa ce se lipise putin de cosul in care crescuse:


 

Niciun comentariu: