marți, 16 aprilie 2019

Targul de paine de la Viena si cateva randuri despre Gastropan

Prin intermediul Slow Food Transilvania si la invitatia Slow Food Viena, la sfarsitul lunii Martie am avut extraordinara ocazie de a participa la Targul painii din Viena, un eveniment devenit anual si organizat impecabil de catre formidabila echipa de la Kruste&Krume condusa de Barbara van Melle. Numai privind cateva din imaginile de mai jos si clipul realizat  de catre organizatori pe la diferite standuri, va puteti da seama ca austriecii au o atractie deosebita pentru panificatia artizanala, de calitate. 

La numai o saptamana distanta, am fost si la Gastropan - targul panificatiei Romanesti. Mare diferenta intre cele 2 manifestari...pentru ca la noi se promoveaza masiv panificatia industriala, care foloseste masiv aditivi si amelioratori ( o buna parte din firmele care expun la Gastropan, doar de asta se ocupa :( ) si producatoare in general de paine alba si pufoasa dospita cu drojdie ...pe cand la Viena au predominat painile negre si integrale, indesate, plamadite cu maia si net superioare din punct de vedere nutritional. 

Unul din atelierele prezentate la targul din Viena, a fost realizat de catre Ana A. Negru, care a aratat participantilor traditiile simbolisticii rurale din Romania, transpuse atat de frumos pe coaja painilor plamadite de ea.

Dupa ce am vazut la Viena, mai in gluma, mai in serios, mi-am zis ca daca era sa traiesc in Austria, poate nu ma apucam vreodata sa-mi fac singur painea :)

Multe din imaginile de mai jos sunt realizate de catre Mariusz F. Rybak, unul din voluntarii Kruste & Krume si care mi le-a pus la dispozitie pentru prezentare...multumesc frumos ! 



 











 





 















 




Un comentariu:

Gabriel spunea...

Foarte misto! Ma bucur ca ai avut ocazia sa participi si ca ai impartasit cu noi. Trist, cu privinta la Gastropan, dar cred (sper!) ca si la noi incepe lumea sa se mai educe in privinta la ce inseamna paine sanatoasa. Asa incet. Incet. Inceeeet. Blogurile astea ajuta.