miercuri, 26 iulie 2017

Fermenti si culturi...de paine si de branza

Pentru ca de ceva vreme fac si branza in casa ( din lapte de oaie, capra sau bivolita ), pe langa fermentii cu care fac sa dospeasca un aluat, am inceput sa experimentez si cu culturile care pot inchega sau imbunatati coagularea laptelui. Astfel, dupa ce am citit cate ceva pe net, am ajuns sa incheg laptele cu suc proaspat din frunze de macris....deci fara cheagul obisnuit cumparat sau obtinut in gospodarie din stomacul mielului sau iedului. Inca sunt la inceput, dar cred sunt pe drumul cel bun...a iesit o bunatate de branzica proaspata, cu pete verzulii, cu o textura aerata dar usor aspra si un gust ce aminteste de "iarba verde de acasa ", numai buna de mancat pe o felie de paine integrala din grau proaspat macinat si seminte...am folosit 5 lingurite de suc proaspat stors din frunze de macris cules de pe pasunea oilor la un L de lapte pe care l-am lasat la inchegat ~24 h, dupa care l-am pus la scurs...apoi am mancat-o :)

Data viitoare o s-o las la maturat vreo luna ;)









Niciun comentariu: